
No entenc la quantitat d’articles i de llibres sobre l’ús de les noves tecnologies, ara ja parlem de la política 8.0, de la comunicació 8.0, dels diaris 8.0, dels entorns digitals, etc. Com a historiador he estat mirant al passat per veure si aquest fenomen s’havia plantejat mai, I efectivament puc demostrar que excepte uns sonats que creien que l’electricitat portaria al socialisme –no us ho creureu però es cert- la major part de la gent no va fer cap referència als canvis que provocaria l’electricitat en la comunicació als diaris, la immediatesa, etc, etc. Tot i que l’electricitat va ser un invent molt més transformador i revolucionari que cap de les actuals tecnologies i usos.
De fet hi ha un abans i un després de l’electricitat, quan es van electrificar les ciutats i pobles va canviar tot, d’entrada van canviar totalment els horaris i ja se sap qui controla els horaris controla la mentalitat de la gent. Fins aquell moment tothom rics i pobres podien fer activitats durant els hores de sol, després era quasi impossible fer res. Amb l’electricitat a partir d’aquell moment hi va haver gent que va haver de treballar a la nit
Tot va empitjorar es va mecanitzar la indústria i durant tres generacions la gent va viure pitjor. Però almenys ningú es va dedicar a fer poemes als electrons, ni conferencies tipus Vil Gueits alliçonant al món, mentre de passada predica contra l’escola pública, per cert.
Què es una contradicció dir tot això i participar en un bloc en l’entorn 8.0 d’una revista digital? Es clar. La perfecció és feixista i jo soc imperfecte com no paren, d’altra banda, d’assenyalar els amics i els que llegeixen Memòria del Futur.