Els secrets de la nevera

28/08/2025

Se m’ha trencat la nevera. Buscaré una nova i el primer que em diuen és que la que compri ara no em durarà els 15 anys com la que tenia, que, encara que compri una molt cara, em durarà menys de 10 anys. Bé pel progrés. Les universitats formen a enginyers cada vegada millors perquè facin neveres cada vegada pitjors. Serà per l’obsolescència incorporada o simplement que la societat cada vegada és més inútil?

M’expliquen que es classifiquen pel nivell de consum i eficiència energètica. Fins aquí d’acord. I si la llum de l’interior de la nevera queda encesa? Llavors gastarà molt no? M’han dit que va haver-hi un acord entre l’Equip A de Montoro, els fabricants de neveres i les empreses energètiques per a deixar encesa la llum. Com podem saber si la llum queda encesa? He posat el mòbil dins gravant i el resultat és que no es veu res. Sembla que Bill Gates està en la conxorxa també i impedeix que es gravi. El sensor de la culata de la tròcola del mòbil s’activa i no pots gravar dins de la nevera.

Una altra cosa que em cabreja de la nevera és que, si obres un calaix del congelador, per a agafar uns glaçons per al gintònic quan vas pel segon glaçó comença a xiular com una bèstia enfurida. Jo parlo amb la nevera i li dic: que un moment, que ja va. Però la nevera tretze són tretze, xiulant fins a aconseguir que els nervis aflorin a flor de pell, amb el que al final t’has de fer tres gintònics. Quin enginyer se li va ocórrer fer xiular a una nevera? Què s’havia pres? LSD?

Viatge del Papa Lleó XIV: transformar la tribuna parlamentària en un púlpit

L’anunciada visita del Papa a Espanya no és un simple acte religiós. És, sobretot, una visita...

L’atrocitat del règim franquista: el cas Domènec Martínez

L'atrocitat del règim franquista: el cas Domènec Martínez Ahir publicàvem un article de Domenec...

Cinquanta anys no és res

Fa 50 anys s’imposava a l’Argentina un cop militar de les tràgiques conseqüències del qual...

Los domingos i la importància d’afrontar el conflicte

Per a moltes persones, enfrontar-se al dolor i als conflictes que genera resulta especialment...
Aquesta web utilitza galetes pel seu correcte funcionament. En fer clic en el botó Acceptar, estàs donant el teu consentiment per usar les esmentades galetes i acceptes la nostra política de galetes i el processament de les teves dades per aquests propòsits.   
Privacidad