Comunicat d’Espanya, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i l’Uruguai davant els fets ocorreguts a Veneçuela

Els Governs d’Espanya, Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic i l’Uruguai, davant la gravetat dels fets ocorreguts a Veneçuela i reafirmant la seva adhesió als principis consagrats a la Carta de les Nacions Unides, expressen conjuntament les posicions següents:

1. Expressem la nostra profunda preocupació i rebuig davant les accions militars executades unilateralment en territori de Veneçuela, les quals contravenen principis fonamentals del dret internacional, en particular la prohibició de l’ús i l’amenaça de la força, així com el respecte a la sobirania i a la integritat territorial dels Estats, consagrats a la Carta de les Nacions Unides. Aquestes accions constitueixen un precedent extremadament perillós per a la pau, la seguretat regional i posen en risc la població civil.

2. Reiterem que la situació a Veneçuela s’ha de resoldre exclusivament per vies pacífiques, mitjançant el diàleg, la negociació i el respecte a la voluntat del poble veneçolà en totes les seves expressions, sense ingerències externes i d’acord amb el dret internacional. Reafirmem que només un procés polític inclusiu, liderat per les veneçolanes i els veneçolans, pot conduir a una solució democràtica, sostenible i respectuosa de la dignitat humana.

3. Reafirmem el caràcter d’Amèrica Llatina i el Carib com a zona de pau, construïda sobre el respecte mutu, la resolució pacífica de les controvèrsies i la no-intervenció, i fem una crida a la unitat regional, més enllà de les diferències polítiques, davant qualsevol acció que posi en risc l’estabilitat regional. Així mateix, exhortem el secretari general de les Nacions Unides i els Estats membres dels mecanismes multilaterals pertinents a fer ús dels seus bons oficis per contribuir a la desescalada de les tensions i a la preservació de la pau regional.

4. Manifestem la nostra preocupació davant qualsevol intent de control governamental, d’administració o d’apropiació externa de recursos naturals o estratègics, fet que resulta incompatible amb el dret internacional i amenaça l’estabilitat política, econòmica i social de la regió.

Els països signants:
Brasil, Xile, Colòmbia, Espanya, Mèxic, Uruguai

 

Julio Iglesias: Era un “truhan” i ens ho havia pregonat. No estima les dones, les odia

Estem tots al·lucinats pel que estem sentint des de fa unes hores sobre el comportament indecent...

“Ningú plora les malvades”: Wicked, una història sobre feixisme

Quan Gregory Maguire va publicar Wicked: The Life and Times of the Wicked Witch of the West el...

Estoïcisme: una filosofia d’amor, igualtat i tendresa

Ja és conegut per tothom que els llibres d’estoïcisme gaudeixen de molt bones vendes a les...

El malson (feixista) abans de Nadal

El Nadal és un moment de l’any que em genera molts dubtes. Si bé d’entrada podria semblar...
Aquesta web utilitza galetes pel seu correcte funcionament. En fer clic en el botó Acceptar, estàs donant el teu consentiment per usar les esmentades galetes i acceptes la nostra política de galetes i el processament de les teves dades per aquests propòsits.   
Privacidad