Sitges 2025: Un Fantasma Útil

7/11/2025

Fitxa tècnica

Títol original: Phi Chidi Kha

Any: 2025

Durada: 130 min.

País: Tailàndia

Director: Ratchapoom Boonbunchachoke

Repartiment: Davika Hoorne, Apasiri Nitibhon, Wanlop Rungkamjad, Wisarut Homhuan,Wisarut Himmarat

Gènere: Comèdia. Fantàstic. Fantasmes.

 

Crítica

Parlarem d’una de les pel·lícules que més m’han agradat en aquesta nova edició del festival fantàstic de Sitges.

“Un Fantasma Útil” recull les formes del “slow cinema”, tan típic del cinema tailandès, per a portar-nos per un viatge que comença sent una cosa lleugera i amb vent favorable, per a acabar deixant entreveure un missatge plenament carregat de força i consciència.

Hi ha moments realment hilarants, com quan una parella, ell un mortal, ella un fantasma convertit en aspiradora, mantenen relacions sexuals, mentre un monjo budista ho observa tot, bocabadat.

Un altre moment que em sembla realment graciós és el moment en el qual una recepcionista li diu a l’aspiradora que: “Com pot ser que vostè, que és una aspiradora, tingui marit i jo no?” La pel·lícula, en termes de comèdia, funciona a la perfecció. Però el dubte que tenia jo mentre la veia era: Aconseguirà aguantar tot el film? I és que aquestes pel·lícules normalment acaben desinflant-se, ja que veure una aspiradora amb veu humana una vegada fa gràcia, però a la quarta, ja cansa, però és aquí on “Un Fantasma Útil” encerta, i molt.

És cert també que el ritme és lent, així que algú que no estigui del tot familiaritzat amb el “slow cinema” pot semblar-li tediós, però a mi em va semblar un llargmetratge d’allò més interessant i recomanable.

I poc més per aquí, que encara queden moltes pel·lícules per veure. Continuarem informant des de Sitges.

Aneu al cinema!

 

Per què l’Estat del benestar no és caritat, sinó cohesió social

Una reflexió pedagògica sobre immigració, integració i seguretat a Europa La convivència en una...

Auroa, la meva àvia

A la meva àvia Aurora li van tornar una camisa vella i un certificat de defunció: “mort per...

La decència comú, el cas de les dones de la Cova de Manises

Ressenya del llibre de Paula Huerta: Las de la Cova. Historia obrera de las trabajadoras de la...

Viatge del Papa Lleó XIV: transformar la tribuna parlamentària en un púlpit

L’anunciada visita del Papa a Espanya no és un simple acte religiós. És, sobretot, una visita...
Aquesta web utilitza galetes pel seu correcte funcionament. En fer clic en el botó Acceptar, estàs donant el teu consentiment per usar les esmentades galetes i acceptes la nostra política de galetes i el processament de les teves dades per aquests propòsits.   
Privacidad